Olycksfågel

Ja vart ska ja börja vi var ut i lördags jag och Anna och Johanna och hade de riktigt trevligt och ja mådde som en kung och ja va inte ens bakis igår men ja skulle cykla hem Annas cykel så sagt och gjort så fixade ja mig och började cykla och ja hann inte ens utanför mitt område förens en ung kille på cykel kommer i full fart och hann inte tänka så mkt mer än att nu smäller de vilket de gjorde väldigt hårt, ja flög i backen med huvudet före och skrapade upp i stort sett hela kroppen.
Ja kände inte så mycket i början för chocken gjorde att ja inte kände något alls så jag tog mig hem och börjar ta av mig kläderna och ser att händerna, knäna, axeln och fötterna är uppskrapade och blöder så fick på mig plåster och nya kläder sen for ja iväg till Jonna för ja skulle dit och umgås men på bussen dit började ja må piss så ja hann fram till jonna och sen var de bara att åka raka vägen till akuten.
Där blev de på med nackkrage direkt och order om att ligga stilla och så fick ja ligga i 4 timmar och värken i nacken och axlarna blev värre men till slut kom doktorn och kände, klämde och kollade alla möjliga grejer.
Under tiden ja låg där så hade de kommit in en del trafikolyckor och ja skulle få vänta 4 timmar till på röntgen och då avböjde ja snällt, men fick order om att inte åka hem själv och så fort ja kände mig sämre eller började spy eller förlora känsel så var de in direkt med ambulans. Men han konstaterade att ja fått en hjärnskakning och att ja skulle ta de lugnt de närmaste dagarna.
Och idag kan vi prata om smärta fy fan alltså ja har ont i hela kroppen och ni kan ju gissa att nacken blev värre så nu har ja ont på andra sidan nacken och andra axeln.
Är de inte typiskt så säg, jag var hemma från praktiken idag men ska försöka gå imorgon så ja inte missar massa.
Jag lärde mig något nu i alla fall,  att skaffa cykelhjälm för de gör jävligt ont utan ^^,
Men jag lever och de blev inga större skador så nu ska ja hålla mig borta från olyckor ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0