Kan inte snön bara försvinna för den här gången?!

Ja jag trodde att allt detta snöande var över för ett bra tag men i morse när ja gick till skolan var de -22 och de va inte nå vidare skönt att traska till bussen och inse att de kommer vara svin kallt och snöa idag IGEN!! de har ju liksom snöat konstant i en vecka snart känns de som. Då hoppas ja på att de inte kommer nå snö nästa vinter annars får ja åka utomlands i x-antal veckor tills snön är borta!
Började föresten den nya kursen idag och de va inte så kul som jag trodde utan en kurs som verkar vara värre än Filosofin alltså vetenskapsteori är flummigare och de är tusen olika saker vi ska komma ihåg de enda ja kommer ihåg från föreläsningen är "var kritisk i ditt granskande av handeln" resten känns som världens soppa men ja får försöka stå ut 5 veckor och de är som värst dom två första.
Ska ju hem på fredag men ja vette fan om ja tar mig hem eftersom tågtrafiken i sverige har stått stilla idag och de ser inte ut att bli nån bättring, plus att de varnar för att de kommer komma ännu ett snö oväder en gång till!! så ja blir väl fast i Sala eller nånting. För mormor bokade biljetten men kollade inte vart den gick så nu ska ja åka från Örebro till västerås där ifrån byta till ett tåg till Sala sen hoppa på stockholms tåget till Mora och som sagt tåg trafiken är inte att lita på.
men nu lär ja dra mig till affären och inhandla lite ingredienser till dagens middag om ja ska få någon ;)
Dagen lärdom: va bra man hade de när man bodde hemma då var de alltid någon som lagade maten och inhandlade den nu måste ja göra allt de där själv och de är inte alltid du köper dom grejerna som väger 1gram, så ska du konka på de där aja mitt I-landproblem för idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0