Regn hos mig

Nu har vi fått äran att ha de härliga regnet på besök i Örebro men vi hoppas såklart att de bara är en snabbvisit och att solen kommer åter imorgon, men eftersom jag har suttit inne i stort sett hela dagen och pluggat och kollat på serier så kom ja å tänka på de här med mat när man flyttar hemifrån.
Alltså när ja bodde hemma så gjorde ju alltid mamma maten vareviga dag och ja kom hem oftast irriterad och hungrig och frågade va de skulle bli för mat och skulle mamma mot förmodan inte börjat me maten började nästa 3:e världs kriget hemma, men idag så inser jag hur mycket jag har uppskattat min mamma och att hon har stått ut med mig i 21 år snart och att hon står där och gör mat, städar och gör ALLT verkligen och ja har vänner som gör desamma och ja ser verkligen upp till er och beundrar eran idérikedom, för när de gäller mat så blir de blackout i hjärnan ja kommer bara på dom vanliga maträtterna ja gör med lite mellanrum eller så kommer jag på saker jag vill göra men inte har hemma och då blir jag lat och orkar inte gå till affären som är 7min bort, höjden av lathet kallas de ^^, Och de problemet lider jag av idag jag kommer inte på nån mat att göra jag har ju rester från igår men eftersom ja fick ont i magen igår så är ja lite rädd för att samma sak ska hända igen så vågar inte riktigt äta de.
Men de som är en frihet med att bo hemifrån är att du får äta precis vad du vill! utan att nån säger någonting, som till lunch blev de popcorn med vatten och så kollade ja på Roast på berns härligt va ?! ;) skulle vilja vara rik och ha en kock som kunde göra mat åt mig varje dag men tyvärr nu är jag inte så rik men ja kan ju alltid drömma mig bort, vet inte alls va ja ska laga till middag är trött och orkar inte laga nått som tar flera timmar, och då slutar de nog me att de blir fil med müsli och mackor eller nått i den stilen. Ska även försöka vara snäll mot magen och äta mer kokat och inte så mycket stekt mat eftersom ja tydligen är med känslig mot de, och att koka saker är ju inte min starka grej men får hitta nå spännande och laga så kanske jag ändrar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0