Olycksfågel

I helgen var jag till Stockholm och hälsade på kusinerna och umgicks och hade de hur trevligt som helst så åkte ja hem igår med bussen va på väg att stanna en dag till eftersom ja inte gick i skolan idag men ja bestämde mig för att åka hem och kom fram halv 10 på kvällen och skulle gå ur bussen och ja tänkte mig inte för eller såg inte vart ja satte fötterna så på sista trappsteget så kliver ja fel och vinklar foten inåt och kliver ner med hela tyngden på foten och de bara brakar till och så ligger ja på backen och de bara blixtrar för ögonen och de va nog den värsta smärta jag har varit med om. Jag kände me en gång att de inte gick att ställa sig upp på foten så en tjej som åkt buss med mig hjälper mig upp och vi haltar fram till en bänk jag sätter mig och drar av mig skon och ser hur hela foten är uppsvälld och de gör så jävla ont att ja håller på att svimma, Tjejen som hjälpte mig hade nån som skulle hämta henne så dom skjutsade mig till akuten. De gick relativt snabbt innan ja fick komma in och ja har grinat konstant sen ja gjorde illa mig och jag är inte den som grinar för att de gör ont i vanliga fall men de här va den värsta smärtan ja upplevt på länge..så de blev röntgen och så fick ja smärtstillande och som tur va var inget brutet men efter lindande av foten och ett par kryckor kommer läkaren med mitt recept och gissa va ja fick ? jo Voltaren!! hallå jag har så ont att ja håller på att svimma och ja har fått morfin för att dämpa smärtan på sjukhuset och han vill skicka hem mig med voltaren och alvedon och just för tillfället orkade ja inte tjafsa utan ville hem och sova.
Men inget hade förberett mig på smärtan ja upplevde imorse, jag vaknade av att ja hade ont och ja skulle försöka ta mig till toaletten, och läkaren sa att ja skulle försöka stödja på den så fort de gick för att ja ska få tillbaka normal funktion. jag hann knappt sätta foten mot marken lite lätt och så kom smärtan med världens kraft och de va bara att lägga sig ner och nu har jag legat i 30min och vridit mig i extrem smärta och gråtit och just nu orkar ja inte ha så här ont de är rena tortyren,
Ringde mamma och grinade och hon sa att ja skulle ringa sjukvårdsupplysningen och sagt och gjort så gjorde jag ett försök men fick höra att ja inte alls skulle belasta foten och att ja skulle ta alvedon till mina voltaren och de kändes som ett skämt.. Har inte kunnat ta mig ur sängen orkar inte göra nånting för de gör så fruktansvärt ont så ja vet inte hur de här kommer gå, jag har skola ja måste gå till och en fot ja inte kan gå på!!
Just nu känns allt piss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0