Skriva CV åhh svårt!!

Ja jag försöker vara lite kreativ när jag är själv hemma, har en tendens att bli lat och sitta framför tv:n el datan. Men nu har jag gett mej fan på att få ett jobb och ett väldigt intressant sådant :)
Jag var nämligen in på arbetsförmedlingens hemsida och letade efter jobb, så kollade jag på sociala arbeten och¨då dök Kriminalvårdare upp, och jag nappade direkt. Tänk va kul att få jobba på häkten eller fängelse. En kriminalvårdares huvudsakliga uppgift är att ha den främsta kontakten med de intagna fatta va cool och spännande jobb. Så nu försöker ja skriva ihop ett intressant CV och de är inte de lättaste.
Som typisk svensk vill jag inte överdriva hur duktig jag är fast jag vet att ja måste göra de för att bli intressant.
Men lite fördel har jag som tjej eftersom de är ett mansdominerat jobb och dom vill gärna ha så könsfördelat som möjligt och de söker 60 tjänster vilket ger mig en hyfsad chans. De är ett jobb jag verkligen vill ha och nu ger ja mig fan på de och kommer skriva de bästa CV:et. Kommer inte ge mig förens de är perfekt!
Såg föresten Män som hatar kvinnor igår och den va faktiskt skit bra, visserligen har jag läst böckerna men ändå den berörde väldigt mycke!
Efter filmen fick ja äntligen tag på A så jag hämtade upp han så åt vi donken och pratade massor så sov ja där för mamma och dom skulle ändå åka tidigt så blev själv vilket som så kändes roligare att vakna upp med någon annan i huset.
Är väldigt positiv idag vet inte varför men känns super skönt! poppar musik och skriver mitt CV de blir nog toppen till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0